Daniel PISCU
Masina care circula cu alcool
* Dupa ce facu un ocol/ masina care circula cu alcool se opri...
Morala: masina are alibi...
* Dupa ce trase o dusca din acel alcool special, soferul - prin acel cordon
ombilical - isi alimenta iar, ca din pusca, si opac, masina cu cognac...
* Dupa care masina porni...
Morala: soferul n-are alibi...
Nota bene: Allez bien!
Cifrele
1 - Unul (mai mult decat Omul) pornit din Cuvant.
2 - Ne rugam in aceasta postura.
3 - Infinitul nerelevat, decat prin Sfanta Treime, barbatului
si femeii.
4 - Anexa la cele de pana acum, incluse in 1 (Unul).
5 - De Sus in Jos - omeneste!
6 - Rugaciunea prin lumanarea" asa-zis yoghina.
7 - De Sus in Jos, de pe acoperisul Cerului, pe scara Creatiei,
spre Odihna (Duminica).
8 - Infinitul incepe; se releveaza nesfarsitul in Panta
rei", dupa sfarsitul Creatiei.
9 - Ne rugam Domnului cu piosenie!
10 - Unul explicat prin Totul.
Camila de prin urechile acului
(La brutarie)
Intr-o zi de toamna mierie, prietenul meu a intrat intr-o
brutarie. Frumos peisaj, dumnezeiesc de cald. Ca painea... Recolta
bogata pe rafturi si diversa, perversa: cornuri, covrigi, pateuri cu branza,
branzoaice propriu-zise, inchise-deschise, grahamuri, macaroane
pe regiuni si raioane, pesmeti si faina in diferite gramuri erau
acolo pe rafturi, pe taraba. Vanzatoarele vindeau cand cu
graba, cand, altadata n-aveau treaba. Brutaria era plina de-atata
lumina si goala cand o parte din lume n-avea ce pune in poala.
Intr-un asemenea moment considerat excelent, neavand nici
el nici un ban, s-a facut ca joaca un fel de rol de golan si cu a sa voce
cantatoare a rugat-o pe vanzatoare:
- Dati-mi si mie o paine pe datorie! Pana maine, poimaine.
Am sa va aduc banii de cinci ori cate-o mie. Se stie...
Dar dupa o pauza, cand era cat pe-aci sa castige a sa
cauza, considerand ca momentul era destul de prielnic, mai intrara
in brutarie vreo doua persoane-n pomelnic... Asa ca brutareasa ii
raspunse nervoasa (dupa ce lui i se paruse ca fusese foarte voioasa):
- Nu va pot da, pentru ca pe dumneavoastra nu va cunosc!... N-are rost!
Atunci saracul meu prieten, de altfel proaspat mire, iesindu-si din fire,
i-a zis-o de la obraz, trecand vorba peste parleaz:
- Da' la cunoscuti dati!... La cunoscuti dati paine pe datorie...
Rusine va fie!
Nu era nici golan, nici gardian, vroia pur si simplu sa treaca, sa petreaca,
mai bine zis sa contemple, prin aceste exemple, cum intra o camila prin
urechile acului... Drept pentru care le-a zis si si-a zis:
- Nu mai exista nici o mila, nici macar din aceea marina".
Duca-se dracului!... Gratie veacului, leacului...
8). Ordinea lucrurilor
Mass-media anunta: atatia oameni au murit din cauza unei eruptii
vulcanice, atatia din cauza unui uragan sau a unor inundatii etc.
Pretutindeni.
Demonii cifrelor nu ne ocolesc, cei ramasi in viata fiind nevoiti
sa socoteasca dezastrele. Pe scara mare, evaluarile, cifrele constientizeaza
oare nenorocirile? Chiar daca suntem (mai) departe de ele, chiar daca
nu suntem noi, cei de aici si acum, cei implicati. O personalitate de
talia lui Voltaire afirma dupa cutremurul de la Lisabona din 1755, cu
adevarat pozitivist, ca in asemenea circumstante, resursele omenesti
trebuie dirijate spre scopuri utile, inaltatoare, nobile, ca speta
umana sa atenueze calalmitatea, neantul. Patriarhul de la Ferney apara
astfel o incontestabila optiune pentru ratiune, dar si pentru regasirea
sinelui sau si al nostru. Nu cred, astfel, nici o clipa, in ateismul
marilor intelepti", aleatoriul fiind real, guvernat de
puterea lui Dumnezeu, necuprinsa de nici o persoana oricat de mare
de stat ar fi ea. Soldatul sau imparatul, saracul sau bogatul sunt
egali in fata Naturii Supreme. Prohodul il hodineste pe fiecare
la fel. Cred, de asemenea, ca in cinismul nebunesc al lui Stalin,
sau, mai inaintea lui, al unui alt filozof" ce afirma
ca disparitia unui individ e o nenorocire, iar disparitia mai multor indivizi
este pura statistica, este un ricoseu al raului dupa caderea din Paradisul
terestru initial. De atunci, Dumnezeu Tatal, ridicand mormanul dezastrului
suprem al pacatului originar prin Iisus Cristos, sus, la cer, pentru a
ne privi, a ne da si reda ceea ce candva, intr-un anumit timp
vom merita, nominativ-singularial si predestinat pen-rolic, prin compusii
sai spre re/gasirea trifiintialitatii in Sfanta Treime si
in fiecare din noi. Intru har si pentru har! Caci unul suntem
in toti si totul este in Unul. la nivel de microcosmos omenesc
si ceresc!
Interviu
Ce lucrare a Tatalui, ca din El sa se adune lumina intrupata in
Fiul pentru pazirea si salvarea Creatiei de inceput! Ce lucrare
a Fiului, ca prin rastignirea Lui sa ia asupra sa pacatele pentru aceeasi
salvare si pazire a Creatiei de inceput, eretizata de pacatul Evei!
Ce lucrare a aceleiasi Treimi, in Sfantul Duh, ca sa-i lumineze
pe apostolii Petru si Pavel, ca si pe toti sfintii! Primul - pescar de
oameni dupa Iisus, piatra si purtator de chei ale Raiului, ucenicul atat
de uman si la prima intalnire cu Iisus si in ezitarea
sa (omeneasca?) dupa al treilea cantat al cocosului... Al doilea,
Pavel, din prigonitor al lui Iisus, se lumineaza prin aratarea voalata
a Mantuitorului, lui, lui Saul (primul nume al Sf. apostol Pavel).
El devine prin faptele sale, ca si prin scrisorile de temeinicie in
credinta, cel mai inimos sustinator al Mantuitorului si piatra de
hotar in crestinare. Prin amandoi acesti apostoli, inglobandu-l
aici si pe inaintemergatorul Sf. Ioan Botezatorul, se reconcretizeaza
parca printr-un cuvant al Domnului, prin cuvantul Amin, cea
de-a patra parte (pierre - piatra si pavimentul continuarii Facerii) a
semnului Crucii (+), centru de intersectie al celor patru brate ale crucii,
fiind concentric cu centrul quadratic al celor patru laturi cruciale intru
Facere si continuarea Creatiei... Ca niste adevarate leacuri pentru Om
- punctul superior al Genezei.
Papanomene (in ordine alfabetica)
a). Andreas Papandreu, raposatul om politic elen, desi conducator al P.A.S.O.K.,
era un tiz al Papei.
b). Bunicii sau tatii se revendica din papa.
c). Papacostea - familie de carturari cu coaste" culturale
benedictine.
d). Papadopoulos - ar fi prima familie greaca ce isi revendica o
ascendenta onomastica papala. Iar Papadima - o alta familie de carturari
aflata pe acealsi nivel cultural.
e). Papa = ex aequo-ul Patriarhului.
f). Papa - fericitul - divin cuvant.
g). Papagalul - un posibil galez, suporter al Papei, ce ar dori, inca,
poate, restabilirea resedintei papale la Avignon.
h). Papahagi - o alta familie carturareasca, atat in arealul
romanesc, cat si in cel aromanesc.
i). Papa - istorie si story pentru diferitele biserici.
i). Insemnati au fost toti papii? (Intrebare.)
j). Papa - judecatorul lumii catolice in aprobarea cristica.
k). Papa a urat, cu siguranta, intotdeauna, culoarea kaki
(cea a armelor).
l). papalogosul este Cuvantul unsului Domnului.
m). papamobilul - mijlocul de locomotie modern al Papei, dar si justificarea
existentei institutiei papale.
n). Papanasii ar putea fi, gastronomic vorbind, unul dintre gusturile
omenesti ale Papei.
o). Papa - octogenul infinitului credintei in oficierea sanctica.
Oul aproape dogmatic. Si omul - pur si simplu.
p). Papa - tatal bunicilor si tatilor nostri in rZ___m_Z% cu Dumnezeu.
r). Paparudele - rudele (iele) papei in ritualul aducerii ploii
manoase.
s). papastratos - straturile, chiar tabacice, ale unei credinte din Elada
incarcata de atata istorie si comert.
t). Papa - totul stie sau aproape totul ar trebui sa stie in smerenia
sa!
t). Papa - tapul ispasitor la o judecata de apoi"ce nici cu
gandul nu indraznim s-o gandim.
u). Papa - universal (-catolic).
v). Papaverina - adevaratul medicament, panaceu universal, la un moment
dat, in istoria medicinei.
x). Papa - X-ul (necunoscutul) in ardoarea cunoasterii totalitatii.
z). Papa - zeul modern, loctiitor al Domnului.
Nota: Patriarhul este tot un pater (tata), un papa al ortodoxiei.
Pa! Pa!" - suna mai frumos decat bye-bye!",
cum si papa!" este asimilat, ca indemn, de catre un copilas,
mai usor decat mananca!".
Caprita cu un ied
(In tren)
Calatoream cu trenul pe ruta Brasov-Zarnesti. Pe bancheta din fata-mi,
o mama montagnarda si un copil alpinist si el suetau in saseste,
salutandu-se familial(r) prin pocnitul palmelor ca intr-un
salut americanesc din filmele cu baseball si baschet din NBA. Era o deschidere
a relatiei mama-copil contrastanta cu peisajul posac din compartiment,
unde cea mai mare parte din calatori somnolau. Priveam cu admiratie, tinut
treaz de acest spectacol sportiv ad-hoc care la un moment dat a explodat
prin niste tucaituri repetate, face-a-face (mama-copil) ori, hai sa-i
zicem bouche-a-bouche, daca-mi este permis acest barbarism.
Mama si copilul se tucau, adica se sarutau pe buze troncanind sarutul
acela ce nu avea in el nimic erotic la modul sexual sau incestuos.
Nici nu era de maniera siciliana si nici muntenesc-regateana, ca pe plaiurile
noastre. Priveam in acelasi timp cativa pasageri din preajma
- de pe banchetele aflate in fata si lateral-stanga. Cei mai
multi pareau intrigati de acest spectacol inedit, nefamiliarizati cu un
asemenea mod de manifestare in public, n-as putea spune zgomotos,
dar, parelnic impudicamente.
Mie insa mi se parea ca asistam la o sceneta parca desprinsa dintr-o
poveste cu o capra si un ied, creata totusi pe meleagurile noastre, si
imi ziceam tacit in gandu-mi ce se forma derulandu-se
pe masura cinetismului jucariu al celor doi parteneri, ca daca ar mai
fi fost doi iezisori, cu siguranta nici un lup, cat de fioros ar
fi fost el, de prin preajma, n-ar fi indraznit sa aiba vreun gand
rau. Ba, dimpotriva, odata cu refrenul cunoscut cu drobul de sare
din spinare" si malaiesul cat calcaiesul
de mare", ar fi adus si alte daruri copilasilor si mamei-copil. Aceasta,
atat de dezinvolta in grijulia ei atentie spre e-ducarea lui
(lor) prin buzele ce clampaneau atat de atletic.
|