Diana CORCAN "STAPINUL LUPANARULUI" (poezie), Ed. Brumar, Timsoara, 2007
|
Treapta din capatul coridorului
Urcasem treapta veche si roasa
ma muscase adanc
- mai pastram si acum glasul comisarului
care anchetase cazul, cizmele lui sen-
timentale le tineam intr-un plic
partile moi le culcasem intr-un bideu
cu apa calda -
dormeam intr-un seif parasit
ca un ban ingandurat
fara paza
plin de neliniste
nu aveam o casa cu incuietoare secreta
si-aveam si-un inamic ciudat
treapta din capatul coridorului
care ma urmarea
de cand eram mic
de cand iesisem din balonul
cu lichid amniotic.
Bucatarie grea
Acolo,
pe langa umbra, sunetul acela pitit: tic-tac,
incalecasem un scaun
ca sa ma tin de pamant (cat mai strans)
calutul de lemn traficat ardea in mijloc
pe podea intr-un rug
prin comisura tuberculoasa
scuipam niste boabe
de roua gri...
nimic pana aici, amusinam
peste tot prin camera
oarba si neagra
parca prinsesem un fir: desenul subtire
scrijelit in perete ca o rama intre viata
si moarte
apoi zvonurile ca niste ate
circuland din tavan
spre marginea joasa a mesei
inca
eram implicata pana peste cap
cu unghiile si cu dintii
in toata aceasta
bucatarie grea.
Vulnerabilitate
Rosu ca sangele, apoi negru, apoi
deloc.
un poet si un lup ( singur )
pe marginea unei baltoace
scriind despre orbi,
despre teama de a nu li se pune ochii la loc
si despre o arsura ( o mana care ucide
frunzele si copilul din capul poetului )
aici ( pe fundul baltoacei )
se aduna obiecte contemporane
zornaitoare cutii ravasite din drepturi
roti de bicicleta frisonate candva,
nemuritoare acum
pe care lacul le strange in trupul
sau
pulsand suspecte
inghesuite ca niste organe.
Poetul cu lumanarea aprinsa nu poate strabate
lacul
flacara a inghitit-o de fiecare data
pamantul de sub apa
au ramas pradatorii
(ochii), cu marginile
creponate, indoliate de focul ramas
in urma.
Scena de interior
Azi-noapte am visat ca am murit
am repetat scena finala in oglinda
cu un ghid
care mi-a pus mana pe spate,
m-a pipait
pe sira spinarii, de fapt mi-a cantat pe sira
spinarii un imn
- nu stiam ce face-
e ca o bucata rece de matase alba
e ca o lama de gheata
care intra si desparte vertebre
„trebuie sa ai oase subtiri, din ele se vor face
o multime de degete,
ca niste franjuri de os
sa se legene
pe o alta lunga sira spinarii
daca ai avea timp, ai putea intelege
cu cata dragoste se face
totul
aici.”
Jazz sau Improvizatie pe „Pruna” lui Manet
Mi se zice Harp
de ce, intreaba-l pe cersetor
el are un ochi in forma de pruna
pe acolo nu ma vede
ma soarbe, ma adulmeca
ma fura.
Un copac in delir
loveste cu prune
se razvrateste
cineva ii pune camasa de forta.
Vorbeste, imi spune o voce care cerseste
sau mai bine canta din pruna!
Sangele verde ca o maioneza
stricata
se linisteste
fara nici un rost
arborele isi coase fructe
sub piele.
E atata lume acolo in pruna
ca as putea sa deschid un cazinou
vanat
sa aiba si tarfele pe unde umbla.
La brat se plimba lipiti cu alcool
el si ea.
E o seara tanara de mai.
Fiinta subtire
Atunci cand ajungem spate-n spate
eu si cu mine
(siamezele,atat: se poarta una pe alta in desaga
si-si mai trec cu randul tigara),
cand scap de imbratisarea mea tandra
(asa cum scapa mandibula
de maxilar, cum riposteaza la inclestarea lui aproape erotica,
oarba)
atunci constat ca umblu cu o fiinta moarta-n
spate,
o fiinta care miroase a parfum de alt fel
dar cei din rapa, din drum, pe ea o adulmeca,
pe ea o vad in intuneric avand contur
e alimentara tuturor.
atunci cand imi pun patine cu rotile pe creier
ca sa alunec spre ceafa,
atunci cand ma despart de mine
atunci devin o fiinta subtire.
Despre asfintit
Pe genunchi eram galbena, ma violase
un nuc cu frunzele lui
aveam amintiri inghesuite pe pantec
umerii, rasi in cap ca-n vreme de lagar
ma-mpingeau inainte
ma straduiam sa-mi cos un ochi
sa nu mai vad
la urma urmei aveam si eu o varsta
dormeam in patul de la usa
cu ea peste mine, langa mine,
in mine
insira o cifra rotunda
si se cuibarea in saltele
ca o neagra iarba de mare
spunea ca suntem acolo demult
( parca simteam picioarele mamei in
pantofii mei grei )
auzeam clopotul
nu se anemia
avea alta voce
avea o inima subtire in gat
cand se trezea
loveau in el ciocanele de sticla.
Stateam, ascultam
ca o masa cu picioarele intinse
prohodul.
In doi timpi
Eram in noiembrie cand in aer se simtea
ceva grav,
tigrii albi si miopi
urmau sa ma invite sa le curat
blana
ca de alte ori, unii isi pusesera
singuri pe fata o gratie
ca sa-si imparta ferocitatea in doua
ma priveau cu ochiul drept, isi pastrau
teritoriul in dreptul inimii,
pironit de oras cu un bold- doborat oricand
la semnul arcasului care fixase lumea-n
doi timpi,
o lume ce se topea mai incet,
asta doream, sa cumpar dintr-un tinut,
dintr-o vecinatate narcotica,
vie.
Eram in noiembrie si in aer se simtea
ceva greu
eram cu jumatate de tigru intins
peste mine.
Neliniste
Mi-e frica de oamenii care gauresc
asfaltul
ar putea iesi inima pamantului pe acolo
vad picamarul, o seringa ucigasa cum
inteapa inima
si astept sa zbiere mortii
nu am nici o indoiala ca de frig, ei
s-au strans unii intr-altii si folosesc o
singura voce
poate portavocea din timpul razboiului
cand se amesteca-n oase jumatati de
oameni cu jumatati de caini
toti convalescenti
cu o singura verigheta pe deget
bolnava si kaki
mi-e frica de indivizii astia inarmati
vor tulbura geometria
de dincolo
vor iesi mortii, catarandu-se pe caldaram, strecurandu-se prin
crapaturi
si nu vor sti unde sa se ascunda.
E-mail: revista.tiuk@gmail.com, Redactia: M. & A. Vakulovski, Carmina Trambitas, D. Crudu, |