Daniel SUR Texte de sedus femei prea romantioase
|
Acest mic volum se adreseaza barbatilor care au ghinionul
de a intalni femei prea romantioase, pe care sa li se puna pata si nu reusesc
sa le agate, in vederea posedarii lor erotice. Nu conteaza pentru cat timp:
o noapte, o saptamana, o luna, un an sau, si mai rau, vor sa le duca la primarie.
In cele ce urmeaza, va oferim un posibil scenariu de "vanatoare" si
cateva "gloante" performante. Pentru intocmirea acestei retete, a
fost valorificata experinta personala in felul urmator: au fost abordate, agatate,
seduse, studiate si abandonate mai multe specii ale femeii romantioase din Romania;
pe baza datelor stranse si cu ajutorul metodelor sociologice, a fost construit
portretul robot cu trasaturile definitorii ale acestei femei; apoi, s-a trecut
la intocmirea unui scenariu de succes, care a fost incercat in cazuri concrete,
cu femei ale caror caracteristici se apropiau cel mai mult de cele ale portretului
robot. Succesul a fost peste asteptari, asa incat ne-am gandit sa intocmim un
fel de manual pentru barbatii care au intampinat greutati sau chiar au esuat
in situatii similare.
Precizam ca respectarea ad-literam a sugestiilor autorului nu atrage dupa sine
si nu garanteaza succesul, factorul subiectiv avand o pondere destul de mare
in aplicarea oricarei strategii. In consecinta, autorul isi declina orice obligatie
legala si morala care ar putea decurge din intocmirea si popularizarea acestui
material, in cazul tuturor insucceselor si considera materialele propuse un
indreptar folositor pentru persoanele interesate.
Semneaza,
autorul
Primul pas: textul de abordare
Importanta primul text, cel de abordare, e fundamentala pentru succesul actiunii.
Pentru a va lipi de persoana dorita, textul trebuie sa fie original si sa lase
o impresie puternica. De aceea va propun un Blestem. Nu sunt foarte multi barbati
care sa incerce sa abordeze o femeie blestemand-o.
Orice s-ar spune, blestemul lasa cea mai puternica impresie posibila. In plus,
realizeaza o legatura misterioasa intre cel care blesteama si cel blestemat.
Efect garantat: persoana feminina nu va ramane indiferenta vis-a-vis de persoana
dumneavoastra si va incerca macar sa afle, socata, de ce o blestemati; cu siguranta,
veti avea un ascendent asupra ei.
Un alt argument tine de natura intima a femeilor prea romantioase. Ele toate
isi doresc stabilitate si, in consecinta, sunt victimele rutinei. Visul lor
secret: aparitia fulgeratoare a unui Fat Frumos pe un cal alb, care sa le smulga
din temnita repetitiei.
Blestem
Sa te sufoci de iubire*, necunoscuto,
Mistuita de nerabdare.
Timpul sa adune in tine toate ploile de vara!
Sa te reversi pe strada ca o cascada de culori,
Sa mori la fiecare intersectie
Si sa invii in zorii fiecarei mangaieri!
Adanc sa fii strapusa de teama de a te pierde
Si a ma pierde odata cu tine,
Printre stranuturi de vise alergice la pamant.**
TE BLESTEM*** sa traiesti vesnic, necunoscuto,
Doar in mine sa mori ca o moara fara vant,
sufocata de iubire*.
* Expresiile vor fi accentuate fie prin gesturi, fie prin tonalitate;
pot fi pronuntate sacadat, cu accente dure.
** Este imperios necesar ca in acest moment sa o atingeti; de exemplu, sa-i
capturati o mana sau chiar pe amandoua, dar evitati fundul sau sanii.
***Ar fi indicat sa pronuntati expresia pe un ton inalt, scurt si sacadat
Al doilea pas: textul autoprezentarii
Foarte, foarte important si acest moment. Daca mai poti esua
cu textul de abordare, in nici un caz nu trebuie sa o scrantiti cu propria autoprezentare,
v-ar fi fatala. Daca totusi se intampla, sfatul meu prietenesc este sa renuntati
si sa va fixati pe o alta tinta. Oricat veti insista, tot nu va va mai raspunde
la telefon, mail sau alta forma de contact; pe chat se va scuza intruna ca este
foarte ocupata sau ca are un program foarte incarcat.
Este contraindicat, de asemenea, sa-i povestiti intreaga viata intr-o ora si
jumatate. Veti fi perceput ca un pampalau. Femeile prea romantioase adora barbatii
cu personalitati complexe si care sunt greu de descifrat; barbatii puternici,
plenari, stapani pe ei insisi, promitatori, ambitiosi si care par sa ascunda
un secret dureros sau mai multe (insa nu foarte multe). Vor fi atrase si vor
ravni la acel secret. Logica feminina: daca e asa bine aparat, secretul e cunoscut
de putina lume, acesta nu a fost impartasit decat unor persoane alese pe spranceana,
adica unor oameni deosebiti. Daca te va determina sa-i dezvalui si ei secretul
nu inseamna altceva decat ca ai ajuns si tu sa-ti dai seama de acest adevar
indubitabil - ca ea e o persoana speciala! E simplu.
Pentru a atinge toate temele amintite mai sus, va propun textul Marturisirea
identitatii.
Marturisirea identitatii*
Acum mananc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasa,
Cu dintii infipti in pamant,
Gadil soarele cu limba
-Sa transpire lapte-**
Acum mananc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasa.
Nu mai sunt poteci posibile
Pe care tihna sa le strabata
-Mi-am inghitit nemestecat viitorul-***
Acum mananc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasa,
Nu-mi mai pasa ca Dumnezeu
S-a exilat in privirile noastre
-Sa se admire-****
Acum mananc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasa,
Nu ma mai doare dragostea ta, iubito,
Ce m-a muscat lasa ca un sarpe
-Spanzurandu-ma de speranta-*****
Acum mananc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasa!
Acum doar mananc,
Cu dintii infipti in pamant,
Gadil soarele cu limba
-Sa transpire lapte-******
* pentru a avea efect, este indicat ca marturisirea sa fie facuta
intr-un loc mai retras si mai linistit din punct de vedere fonic
**poza: o priviti in ochi insistent pana cedeaza si isi muta prvirea
***poza: va holbati la lucrurile din jur de parca le vedeti esenta ascunsa
****folositi gesturile si nuante de furie in voce
*****va analizati pantofii sau degetele de la picioare
******un zambet ironic si ii asteptati calm comentariile
Pasul trei: textul care creeaza ceata
Dupa ce v-ati prezentat atat de frumos, mult prea feminina e
convinsa ca a ajuns sa va cunoasca (intr-o anumita masura), ca a reusit sa va
detecteze. Daca va complaceti in aceasta situatie, riscati sa cadeti in propria
capcana. Curand, se va plictisi de liniaritatea si previzibilitatea personalitatii
voastre. Sugestia mea este sa apelati la un text care sa creeze o ceata deasa
in jurul ei; cunoscutul si gustatul moment de "revolta masculina".
Mai precis, ar fi vorba despre un text complicat, greu de decodificat, cu tenta
filosofica, care sa contrazica total sau partial ceea ce ati afirmat pana acum.
Avantaje: imaginea de tip inteligent si imprevizibil va castiga in consistentasi,
ii veti accentua si nesiguranta in propria-i gandire (un ascendent vital in
cazul femeilor prea romantioase).
In plus, cu aceeasi ocazie, ii reconfirmati existenta "partii intunecate"
(secretul dureros) si ca sunteti fericitul posesor al unei personalitati complexe,
afirmate anterior.
Propunerea mea pentru aceasta etapa: O mie si una de dimineti fara povesti.
O mie si una de dimineti fara povesti*
Inca nu este timpul unei zile,
Nici macar soarele nu s-a decis sa rasara.
Am ramas tacut la capataiul unui vis vegheat,
Rasturnat cu ghearele indreptate spre cer.
Mama abia asteapta sa ma spele cu lumina,
Insetat, tata abia asteapta sa imparta bere.
Chipul netezit a vaslit nepasator prin timp,
A invatat comertul cu zambete si visuri,
Sub larma marunta a intamplarilor expirate.
Un muget alb si o sete nesfarsita tarasc dupa mine,
Ca un urias de umbra cazut peste munte.
O mie si una de dimineti au ramas pierdute,
Asasinate de cer. O manusa de fum le aduna
Si le aseaza la poarta ruinelor mele incinse.
Nu s-au mai nascut seherezade. Nu mai avem
Nici un pasa delincvent. Nici gaturi de taiat.
Am ramas eu si zilele nascute pe-nserat.**
Mama abia asteapta sa ma spele cu lumina,
Insetat, tata abia asteapta sa imparta bere.***
*textul va fi recitat cu o voce lineara si se va face economie de gesturi
** aici introduceti o pauza mai lunga
***ultimul cuvant va fi mai degraba soptit, oricum pronuntat cu o voce stinsa
Pasul patru: textul care sa o descrie pe ea
Prima capcana care vi se intinde. In fond, ai vorbit destul
despre tine in conditiile in care Ea este cea mai importanta. Asa ca va va intreba
cum o vedeti, ce impresii v-a lasat.
Nu muscati momeala. Oricum ati descrie-o, ati gafa. Daca ii veti gadila orgoliul,
va va suspecta de nesinceritate; iar daca veti fi sincer, veti fi suspectat
ca va bateti joc de ea.
Intr-un asemenea moment delicat, aveti nevoie de un text de diplomat, in care
sa faceti referire la orice, dar nu la subiectul propus. Puteti, de exmplu,
sa amintiti discret despre ceea ce credeti ca s-a intamplat in trecutul ei ratat
si trist sau despre dorinta voastra carnala care creste permanent, in fiecare
clipa sau, pur si simplu, ii sugerati ca se afla in fata barbatului pe care
il asteapta de multa vreme. Asa mai adaugati o caramida la baza edificiului.
Textul propus: Nicicand nu ai avut un cuib
Nicicand nu ai avut un cuib
Nicicand nu ai avut un cuib. Doar ecouri de clopote greoaie
Ce se furisau printre rasete infierbantate.
Te-ai ascuns in cuvinte inca nerostite,
Stavilita in tristetea ce ti se prelinge diagonal
Spre gradini tacute si nemangaiate.*
Printesa-ndragostita si amarnic rasplatita,
Asteptai sa te odihnesti in cantecele de seara,
Ce isi vor aseza corturile de umbra in nerabdarea sangerie,
Sa sui scari de apa peste ceruri parjolite
Si sa mangai tematoare tampla inghetata a fericirii.**
Cu gust de fulger, cu gust de pulbere, cu gustul anilor,
Te-am tesut dintr-o carne ireala in jurul unui sambure
Furat dupa-amizelor ce exaltau o rumoare de pustiu.
Nu ne iubeam. Ci ne ascundeam saruturile in palme
Si ne mangaiam cu aripile noastre de ingeri ai dorintei.***
Nu vei mai fi intreaga. Nu voi mai fi la fel.
Ne vom cauta bezmetici in cearcanele zilelor,
Defoliati de un destin tatuat, haituit de caini.
Nu voi mai fi intreg. Nu vei mai fi la fel.
Inchid ochii si-alerg. De la o tampla la alta.****
*o mangaiati pe obraz
**ii sarutati mana
***va treceti mana prin parul ei
****o sarutati; daca intampinati rezistenta, nu intrati in panica, inseamna
ca mai are nevoie de timp sa digere ceea ce i-ati spus
Pasul cinci: textul care produce al doilea moment de ceata
Introducerea unui nou text care sa produca ceata are, in mare, aceeasi motivatie
ca in cazul introducerii in strategie a primului moment. In plus, acest al doilea
moment de ceata mai are menirea si de a inmuia rezistenta ei in fata atacurilor
tale.
Efectul: se va speria si se invinui pentru perspectiva sumbra asupra lumii pe
care o etalati; efect al stangaciei de care a dat dovada, redeschizandu-va o
"rana" mai veche (sau mai multe). Pentru prima data, va simti nevoia,
in compensatie, sa vi se daruiasca si va aprecia rezerva sa in ceea ce priveste
sexul ca pe un handicap. Daca veti deveni obiectul unor manifestari de o tandrete
intensa, inseamna ca va aflati pe drumul cel bun.
Propunerea mea pentru pasul cinci este Conversatie in tramvai. Important: sa
identifice in partenera de conversatie din tramvai moartea sau nebunia.
Conversatie in tramvai*
- Buna ziua, Doamna
- Buna seara, domnule
- As vrea sa va intreb
- Nu va cunosc, domnule
- Eu sunt, Doamna, cel cu taramurile
- Se prea poate, domnule
- Cel cu nerabdarea, Doamna
- Nu-mi amintesc, domnule
- Cu ghearele, ura, neputinta, nemultumirea
- Tot nu va recunosc, domnule
- Cu ranile, orgoliul, mortii
- Nu mai insistati, domnule
- Cu visele, indrazneala, pacatul, mistuirea
- Eu cobor aici, domnule
- Si cand va mai vad, Doamna?
- Nu stiu, domnule
- Sarut mana, Doamna
- Cu placere, domnule!**
*puteti pretinde ca aceasta convorbire chiar a avut loc sau
ati avut o viziune sau ati visat; in interpretarea ei, folositi fara sfiala
intreaga recuzita dramatica
**la sfarsit, puteti face un gest nebunesc: sa deschideti fara motiv fereastra
sau sa chiuiti, sa radeti dement, etc
Pasul sase: textele despre micile bucurii
Ca sa va faca sa uitati de gandurile negre pe care vi le-a provocat, femeia
prea romantioasa va incerca sa va ofere o alta compensatie.Va va invita la o
plimbare prin parc si la un film. Insa si in acest caz, trebuie sa fiti pregatit,
pentru ca veti fi pus in situatia de a comenta impreuna cu ea tot felul de nimicuri:
daca v-a placut in parc, cum arata in parc, daca v-a placut filmul, ce actor
v-a placut, cum arata pe strada, daca va place bluza, geanta, pantofii ei, cum
ii statea parul in cinematograf etc. Nu va pierdeti cumpatul si speranta. Nu
adoptati o atitudine defensiva, ci din contra, e cazul sa deveniti ofensiv:
textele pe care i le veti livra trebuie sa contina o agresivitate implicita;
ca desi luati in calcul posibilitatea ca ea sa fie cea aleasa, ca sunteti puternic
atras fizic de ea si ca va doriti sa va culcati cu ea, ca doriti sa fiti cu
ea, nu intelegeti atitudinea ei nejustificat de defensiva, o atitudine jignitoare,
daca stai bine si te gandesti, care va zdruncina neincrederea si motivatia in
a mai continua sa va intalniti. Daca va considera un nenorocit, ar fi bine sa
v-o spuna in fata.
Efectul: o va determina sa isi reconsidere comportamentul in timpul intalnirilor.
Propunerile mele de texte sunt: Lupta cu primavara si Intalnirea de la ora 5
- la film
Lupta cu primavara*
Intr-o gradina citadina, sub arbori blazati
Se vor plimba, tinandu-se de mana, fruntea ta
Plina de ganduri si zambetul meu superficial.
Tu te lupti cu primavara. Eu, cu neincrederea.**
In indaratul nostru, ticaitul unui cearsonic***
Ne alunga impasibil din alveolele de sticla.
Tie iti schioapata putin privirea ratacitoare,
Mie imi tremura putin mana care ajunge la cuvinte.
Soarele se incapataneaza si nu apune de tot,
Jar din el beau norii si ne rod nelinistile.
Imi aprind o tigara din zambetul tau,
Iti inrosesti buzele cu nehotararea mea.****
Ziua as vrea sa te asez si sa te inchid in mine.
Noaptea, sa iti sarut visele tulburate de patima.
Poate ai sa incerci sa ma gasesti si tu
In gandurile si carnea ta de crin inflorit.*****
* intreg textul trebuie spus ca si cum ai enunta o concluzie
**foloseste degetul aratator!
***intoarce capul si arunca o privire semnificativa in spate
****aprindeti tacticos o tigara, daca esti fumator activ; daca nu, apeleaza
la o bomboana
***** o mangai tandru pe tample
Intalnirea de la ora 5- la film*
Imi zvacneste noaptea in aripa
Dreapta a sufletului
Cand te vad cum izvorasti gangavind
Dintre oamenii marilor bulevarde**
Te astept emotionat intr-un colt de iluzie,
Cu somnoroase maini deschise,
Printre mucenicii plictiselii si apostolii banalului,
Ce isi scobesc in nas melancolia***
Te legeni ca o gondola visinie prin orasul
Pirguit de reclame luminoase,
Nerabdatoare sa iti reazimi ploaia fierbinte
Pe o perna de trandafiri.
Ceas cu priveliste tacuta a soarelui rece.
Solemne sunt claxoanele masinilor,
Iar in buzunar incep sa ma arda
Cele doua bilete de intrare in filmul nostru.****
*intreg textul nu-i decat o poveste pe care o spui cuiva
**gest larg cu mana dreapta
***iti bagi mainile in buzunarele de la pantaloni
**** ii mirosi parul
Pasul sapte: textul care precede primul atac
Ca sa fiti luat in serios, ofensiva pe care tocmai ati demarat-o trebuie sa
fie finalizata cu un atac, cu o incercare concreta de a o poseda sexual. Asaltul
trebuie sa fie decis, insa fara a crea senzatia ca urmariti sa o constrangeti
in cazul in care va refuza. De aceea, este indicat ca atacul sa fie precedat
de un text pregatitor, de un preludiu verbal. Acest text trebuie sa aiba o lungime
acceptabila, astfel incat sa va dea posibilitatea de a efectua primele manevre
erotice: reducerea spatiului dintre cei doi combatanti, primele mangaieri mai
indraznete, primii nasturi descheiati etc.
Femeile prea romantioase iubesc cuvintele frumoase, imaginile de poveste, tandre
si senzatiile catifelate. In consecinta, daca ii oferiti un astfel de text,
s-ar putea sa-i distrageti atentia de la ceea ce faceti cu mainile. Aveti o
sansa, puteti s-o fructificati. Daca reusiti, puteti sa renuntati la aceasta
strategie sau la orice strategie, pentru ca tocmai ati devenit centrul universului
ei.
Daca acest atac nu reuseste, nu e nici o problema, e doar o chestiune de cativa
pasi pe care trebuie sa-i parcurgeti si veti reusi sa o supuneti. Justificarea
atacului: actiunea urmareste, de fapt, doar epuizarea cat mai rapida a resurselor
potrivnice; in fond, nu a fost decat un atac fals.
Textul pe care il propun pentru preludiu este: Dorm pe aceeasi parte
Dorm pe aceeasi parte
Dorm pe aceasi parte cu aripa ta
Smulsa trufas dintre arhanghelii somnorosi.
In dimineata asta, ninge ca niciodata
Deasupra vorbelor, tacerilor si-a noastra.*
Te vad pe hartie depanata intr-un ghem de cuvinte,
Istovita si-ncercanata de virgule si sinceritate,
Cum schimbi o tacere cu alta tacere,
Sa ascunzi nebunia intr-un capot de cristal.**
Stingi in silabele rasului tigara ingrijorarii
Si-alergi de la o mana a cuvintelor la alta,
Sa te convingi ca tineretea noastra-nfloreste
Pe toate strazile vechi ale semanticii.***
As putea sa iau in brate absenta-ti vie,
Sa o sufoc in lacrimi si suspine in falset
Si sa te ascund printre muze in vesnicie,
Schiopatand prin melancolie cu degetele strivite de destin.
Dar picioarele si mainile ne-au jucat, o noapte,
Un joc timid de carti cu tandretea si dorinta.
Ne cautam si ne atingeam prin veselie soptita
La ureche si prin gesturi ratate-n galagie****
Stoluri de revelatii au mancat din palmele noastre
Negre de carbune, ce fumega voluptuos
Si-au scris povestea unei portocale
Taiata-n doua de un calup de sapun.
Departarea nu mai poate razui nimic,
Ceva s-a intamplat cu identitatea fiecaruia.
Pleoapele tale sunt mai grele si mai lente,
Dintii mei sunt mai cariati si mai incomozi.*****
Dorm pe aceasi parte cu aripa ta
Smulsa trufas dintre arhanghelii somnorosi.
In dimineata asta, ninge ca niciodata
Deasupra vorbelor, tacerilor si-a noastra******
*o iei in brate si o saruti patimas
**ii mangai stomacul si picioarele
***ii fixezi privirea, o mangai usor pe sani si iti strecori mana pana la piele
****incepi sa o dezbraci; prima data, partea de sus
*****partea de sus ar trebui sa fie dezbracata, o saruti, o mangai si ar trebui
sa incepi sa dezbraci partea de jos
******ar trebui sa fie deja in chiloti, o mangai, o saruti ca sa poti sa-i scoti
Pasul opt: textul primelor reprosuri
Daca ati ajuns la pasul opt inseamna ca atacul a fost respins. Chiar daca reduta
a rezistat, aceasta a inceput sa se clatine. Pasii urmatori vor pregatii lovitura
decisiva.
Reactiile normale in urma unui refuz sunt: abandonul sau supararea. Acestea
sunt reactiiile asteptate inclusiv de femeia-tinta. Oricare alta pozitionare
va crea suspiciune si va va descalifica. Cum abandonul iese din discutie, cel
mai potrivit rol pe care sa-l adoptati ar fi rolul suparatului. Iar supararea
se manifesta prin reprosuri.
In cazul nostrul, reprosurile nu ar trebui sa fie prea vehemente, pentru a nu
periclita castigurile acumulate pana aici. V-ar crea imaginea de barbat violent
si-ar putea determina retragerea si baricadarea in propria carapace.
Mai putin riscante sunt reprosurile spuse pe un ton detasat si care sa nu aiba
o legatura explicita cu refuzul. In plus, e important sa se creada ca refuzul
a devenit o problema filosofica, oricum de ordin teoretic si tocmai de aceea
va avea efecte mult mai grave asupra relatiei. Dovediti prin aceasta ca sunteti
un barbat cu tact, stapan pe situatie, de nezdruncinat si cu maniere elegante.
Calitatea unui om poate fi cunoscuta cu adevarat in situatii limita, nu-i asa?
Iar refuzurile sunt situatii limita.
Reprosurile pe care le propun sunt cele din textul Supararile iubirii.
Supararile iubirii*
Suspiciunea se izbeste de trunchiul tau,
Salta din lucruri in tipete de sirena,
Rupe orizontul in doua parti inegale
Si se rostogoleste in trepte de aer.
Te banuiesc ofilita-n normalitate, **
Ca nu stii sa saruti cu sufletul
Ca genele tale nu mai au maini
In care sa-mi adun tandretea.
Ma doare paradisul tau ascuns
Cuvintelor cu muschii tatuati,
Intrigate de culoarea ta nesfarsita mov
Cand iesi din harta privirii mele.***
Gelozia ridica orasele in nori,
Aseaza mereu secundele de partea ta,
Construieste trambuline spre dementa
Cand calca inclinat in mine.****
* adopta un ton lapidar
**poti sa accentuezi acest vers printr-un ton mai ridicat
***simuleaza melancolia, fii trist, daramat, rupt, etc
****iti indrepti atentia spre altceva, de exemplu, spre o carte, fereastra sau
usa de la intrare
Pasul noua: textele marturisirilor
Femeile au o slabiciune pentru baietii rai, teribili, pentru barbatii damnati,
care au tot felul de rani invizibile si pacate surprinzatoare. In apropierea
lor, instinctul matern se trezeste si devine pregnant. Ele nu rezista tenntatiei
de a interveni, de a proteja, de a sustine, de a mangaia sau de a "salva"
un barbat de acest tip; si sunt in stare sa faca orice pentru a deveni "utile".
Femeile prea romantioase au slabiciune exagerata in aceasta directie. In consecita,
v-ar fi favorabila si v-ar da o mana de ajutor nesperata in atingerea obiectivului
strategiei daca v-ati crea o aura sumbra. Apelul la instinctul matern este aproape
infailibil in demersul vizat de noi. Dar acesta nu poate fi realizat oricand
si oricum. Calea cea mai eficienta de a-i trezi instinctul este marturisirea,
o marturisire asemanatoare celei facute preotului, cu o singura rezerva. Este
contraproductiv sa dati prea multe detalii: nume, fapte, date, povesti prea
concrete. E mai bine sa sugerati decat sa prezentati, rece, faptele.
Daca nu va incadrati in tiparul barbatului damnat, atunci apelati la textele
pe care vi le propun: Marturisirea melancoliei, Marturisirea jocului, Marturisirea
vagabondului, Marturisirea setei, Marturisirea iernii, Marturisirea frustrarii,
Marturisirea poeziei. Sunt construite astfel incat sa va "incarce"
CV-ul cu pacate, fara a oferi insa detalii care pot fi confruntate cu realitatea.
Si-n plus, va vor pregati si argumenta pasii urmatori.
Marturisirea melancoliei*
Vad in fiecare zi femei de aurore,
Frumoase-ndragostite, cum inoata prin arsita,
Spre culcusuri mari de mari iubiri. **
Le vad cu nume de raposati lipite pe guri,
Cum se zbat sa reinventeze tandretea,
Prin maree de gesturi sfartecate de disperare.***
Isi tin mainile unite in hora copilariilor vrajite
Si devin mai frumoase printre mandrii sani citadini
Din care isi alapteaza fericirea,
In fiecare zi ma zdrobesc picaturile
De melancolie ce cad de undeva de foarte de sus,
Din cupele zeilor beti,
In timpul ospetelor indecente
Cu carnea alba si cruda
A fara-de-legii care este Femeia.****
*recitati textul, folosid tonul si mimica folosite de obicei
in cazul unei rugaciuni
** va jucati cu bricheta sau cu cheile
*** va apropiati de ea si o fixati cu privirea, dupa care faceti cativa pasi
in jurul ei
**** daca vrea sa va ia in brate si va saruta, nu va opuneti; dar nu cred ca
se va intampla!
Marturisirea jocului*
Stau imbracat ca un vanator ursuz,
Cu fundul pe bucata pamanteasca din luna
Si-astept ca si caisul sa-si stranguleze seriozitatea
Si s-o atarne de sceptrul meu de zeu
Cu jumatate de norma.
Plesnesc cuvantul muste cu o lopatica de brutar,
Sa astampar obraznicia zumzaitoare
Ce jeneaza dimineata timida
Care-mi zavoraste ranile si bataturile sufletului
Si-atarna panglica roz cu cheile aliniate
In primul zambet din lift.
Imi inchipui ca e duminica,
Sa pot gusta din nou o inmormantare.
Il plesnesc pe Kant
Pentru migrenele metafizice aramii,
Trimit cimitirul la morga sa se lepede
De permanenta marunta
Si de calcaiele roase ale sperantei.
Stinsa vreme a minunilor o aprind
Cu bricheta mea rosie si unsuroasa,
Oamenii se lipesc de inima mea cu vant,
Asa cum paiele se lipesc de capita cu soare.
O lebada care-si tipa cuvintele sangerii
Se preface intr-un F 16 prin ceturile mele albastre.**
Inexact merg ceasurile, ca niste pisici stinse
Intr-un negru compact.
Dezlipesc jumatatile de vorbe din obrazul sirenelor
Si le scald in corul culorilor perfide
Ale cireselor coapte,
Marturisind o singura religie,
Cea a jocului ascutit in tinerete.***
*pe tot parcursul textului, lasi impresia ca te stapanesti tot
mai greu sa nu razi
**asezati-o pe genunchiul vostru drept
***chichotesti
Marturisirea vagabondului*
Amintirile imi put a transpiratie si tutun,
Cainii ca niste inimi ranite ma batjocoresc in haita,
Ti-au adulmecat obrazul alb in sacoul meu
Si parfumul ce hoinareste neatins ca o balerina.
"Frate, te-am iertat. Aici, sub pamant, ninge uneori cu pietre."
Curiozitatea imi leaga sireturile si le imbiba cu disperarea.
O mana de frate mort mangaie tandru ridurile oglinzii
In care gainile tineretii scurmau candva cu furie**
In fiecare sambata, ma impartasesc mortii,
Eu - frumos imbracat, ea - inspaimantator de multicolora.
Imi lipesc urechea de carti sa verific***
Daca parcurile oraselor mai respira cu frenezie.
Dicasteria de duminica ma face mai puternic,
Nervi luminosi din piatra si iluzii pacatoase
Ma ispitesc cu prospetimea lor amara,
In stanga, in dreapta, in sud si nord.****
Marturisesc ca ma doare cand te gasesc
In fiecare statie cu un bilet albastru in mana,
Pieptul imi explodeaza intr-un Fa ascutit,
Framantat de lacomul fluier din lemn de trandafir.
*trebuie sa adopti in tot ceea ce faci o atitudine conspirativa
**ii mangai absent pulpele
***poti sa-ti lipesti urechea de ceva care ti-e la indemana
****poti sa indici cu mana punctele cardinale
Marturisirea setei*
Mi-e sete si marturisesc:
Sunt insetat in arsita impetrita a desertului Cuvantului,
Sunt insetat de campiile acelea ascunse de ploi semantice,
Unde nici firele de iarba nu se mai adapa,
Lovite de moarte pana in maduva.
Mi-e sete si marturisesc:
Sunt insetat chiar daca inghit la repezeala,
Ca si gura de gheena a locomotivei,
Seri de oboseala ascunse indaratul ferestrelor perdeluite
Sau betoane sfartecate de glontul nemultumirii.
Mi-e sete si marturisesc:
Pupilele nu au orizonturi. Imi insurubez ochii in cap
Ca sa se poata deschide infinitele carari ademenitoare.
Nu ma potoleste nici sunetul raspantiilor, cand moartea vine
Mereu lunecand pe ruginitele foi din butaforia toamnei.
Mi-e sete si marturisesc:
Mi-e sete de oamenii pe care-i vanez neobosit
Si-i asez uscati in insectare geologice,
Macinati in pulberea fina a unui vulcan abia stins,
Ca niste batlani trandafirii care au inghetat calare pe viata.
Mi-e sete si marturisesc:
De distante mi-e sete. De tarmuri unde
Sa-mi descarc proximitatea fara radacini,
Sa behai catre cer cu dictionarele in spate
Si sa-mi imprastii geamantanele in lanuri de sofran.
Mi-e sete si marturisesc:
Sunt insetat de tine, cea cocotata in nedumerire.
Arunci patimas cu departarea in mine, de frica sa nu te mistui,
In timp ce imi conjung verbele, ca un zeu ce carpeste
O lume proaspata din bucati mari de dantela.
* ar fi bine sa ai la indemana o pereche de ochelari de soare, pe care sa-i
mai pui la ochi in timpul discursului; si un pahar cu apa din care sa bei din
cand in cand.
Marturisirea iernii*
Stam pe terasa iernii si luptam cu marturisirea.
Puzderii de cuvinte electronice ciuruiau o coapsa a destinului,
Care a ajuns sa schioapete in dreptunghiuri cu falfairi de inger.
Din cand in cand, cerul reusea sa vasleasca in ochii mei,
Iar degetele sa alapteze vise interzise.**
Era un loc impropriu pentru dans.
De o parte, se incolona sangele,
De cealalta parte, se grupau cifrele.
Gesturile pareau imposibile. Ca si carnea,
Doar ceasurile s-au oprit si se pregateau sa nasca conspirativ viitorul...***
*ar fi ideal ca in timpul interpretarii sa fii intins pe spate,
cu palmele sub cap.
**te deschei la camasa; este suficient un singur nasture.
*** faci un semn cu mana dusa la tampla.
Marturisirea frustrarii*
Mi te-ai daruit doar in cuvinte,
In largi pelerine greoaie din tinuturi de durere.
Asa plutesti nevazuta prin lumina,
Peste arsita care imi usuca linistea.**
N-am reusit decat sa-ti mestec verbele
Si sa-si adulmec parfumul intrebarilor.
Doar sexul sufletului tau si pielea tacerilor incurcate
L-ai oferit mangaierilor mele indecente.***
Esti ca un turn cu arcasi iscusiti,****
Care-si ofera farmecele in ilustrate exotice,
Pe care aerul cenusiu al timbrului postal
Le aseaza in insectarul stupid al cartilor de calatorie.
*monologul este recitat in crescendo, din ce in ce mai surescitat
** melancolie; o atingi cu mainile
*** nemultumire; o obligi sa se apropie de tine
****revolta; o mangai parinteste pe crestet
Marturisirea poeziei*
M-a nascocit. Si m-a bantuit
Ca o fantoma nebuneasca,
Intinzandu-si tentaculele fluide,
Sa soarba realitatea din vise.**
In fiecare deget mi-a infipt o inima
Si nu a uitat nici o clipa***
Sa-mi scurme peretii trupului,
Cautandu-si comoara tumefiata.
Marturisesc. Sunt dependent de cuvinte,
De trezirile scurte agatate in vedenii,
De tineretea muscata pana la sange
Si spaimele strivite de un cortegiu absurd
De iluzii stravechi.****
*trebuie ca ti-e jena de ceea ce ii marturisesti
**tragi aer in piept cu zgomot
***meditezi putin, pari ca iti amitesti ceva, dupa care declami teatral
****cu voce scazut,a dar voit ironica
Pasul zece: textul care dezvaluie secretul dureros
E timpul sa-i dovediti ca ati ajuns sa va convingeti cat de speciala si deosebita
este. Cum? Marturisindu-i secretul dureros din trecutul vostru zbuciumat. O
va face sa creada ca joaca un rol important in viata voastra, ceea ce ii va
alunga orice suspiciune si va va deschide drumul spre ceea era atat de bine
aparat si la care ati tanjit inca de la inceput. Intreg esafodajul rezistentei
se va surpa.
Testul pe care vi-l propun este: Recviem pentru o dansatoare. Nimic nu emotioneaza
mai tare o femeie decat un trecut cu o iubita moarta. Daca mai este si dansatoare,
adica o iubita lipsita de inhibitii, populara si talentata (adica o concurenta
extrem de puternica), atunci emotia este si mai violenta. Credeti-ma pe cuvant!
Recviem pentru o dansatoare*
Dansul a mai imbatranit putin
Si-a mai adaugat un rid de sange
La ochiul cu care se bucura.**
Viata si-a mai pierdut un cuib
In care reusea sa infloreasca salbatic,
Printre petalele subtiri de metal.***
Mi-am ingropat si mai adanc piruetele****
In lumina, intre o lacrima si o marmura,
Balbaind o priza cu trecutul ce delira de fericire.
*de-a lungul interpretarii, pari contorsionat, posedat.
**zambesti trist si ii arunci o privire fugara
***iti stergi broboanele de sudoare de pe frunte
****te opresti si incerci, fara succes, sa te linistesti
Pasul unsprezece: textul despre existenta muzei
Desi dupa marturisirea secretului dureros ati putea trece direct la fapte, eu
va propun un moment "mort". Lucrurile trebuie duse pana la capat.
Mi se pare important ca opera de coplesire sa fie dusa pana la capat si asta,
din motive practice, concrete. Daca tot ajungeti in patul ei, macar sa aveti
parte de cea mai tare partida de sex posibila. In plus, acum aveti posibilitatea
sa va razbunati pentru toate supliciile la care v-a supus. Cu siguranta, o veti
atata si mai tare daca veti intarzia putin momentul in care veti trece la fapte.
Nu se va astepta la asta si o va intriga. Nu ar putea sa suporte un refuz in
acest moment, asa ca nu va fi de mirare daca face ea primul pas. Delicios, nu?
Cu riscul de a va cataloga drept un ciudat, in acest moment sa va dezvaluiti
partea sensibila, poetica. Sa-i dezvaluiti talentatul poet din voi. Evident,
muza este ea, femeia prea romantioasa. Si pentru a dovedi, va propun textul:
Poetii necunoscuti.
Poetii necunoscuti*
Poetii necunoscuti sunt ca betivii,
Isi nemuresc gesturile de vin
Printre musculaturi nabusite si paroase,
Printre spinari exagerate de fauni
Despuiati de glas.**
Sticlele cu leacuri amare
Si pocale cu lichid colorat
Si le randuiesc pe masa.
Sunt pregatiti***
Sa infiga stele ruginite-n cer
Si sa injecteze sinceritatea supusa
Cu minciuni subpamantene.
****Iti sarut mainile...
Iti sarut picioarele...
Iti sarut pleoapele...
Am sa te alint in cerneluri...
Cat de greu le vine
Sa astepte un cuvant fosforescent,
Care sa alunece
Ca un sfant*****
Peste ranceda deziluzie
Si cainta.
Poetii necunoscuti sunt ca betivii,
Scot capul pe fereastra
Numai ca sa vada
Cum se invart intr-un picior
Pe marile bulevarde
Astrii de plumb.
Cutreier cafenelele
Si cimitirele
Si bisericile,
Deschid butoaiele
Si dulapurile,
Cautand marele soare central
Si ingerii cu aripe mari
Din cutite de bucatarie.******
*interpretarea ta sufera dese schimbari de registre
**orgoliu
***tristete
****urmatoarele trei versuri le canti; poti folosi ce ritmuri doresti
*****melancolie meditativa
******agresivitate
Pasul doisprezece: textul din momentul decisiv
Am mai amintit ca femeile prea romantioase au o slabiciune pentru
cuvintele frumoase. Asa ca pentru a scoate tot ceea ce e mai bun din momentul
pe care il asteptati de atata vreme, ar fi indicat sa apelati la astfel de cuvinte.
Eu va propun un text ambiguu, din care se poate intelege orice, pe care sa-l
folositi ori inainte ori in timp ce o dezbracati. El se numeste: Eu am ajuns
primul
Eu va doresc distractie placuta! Ati reusit!
Eu am ajuns primul*
Eu am ajuns primul. Apoi ai sosit si tu cotropita.
Eu...**
Confectionam zambete colorate si alergam
Cu ele pe strazi, tinandu-le strans de sfoara.
Tu...***
Tacerea ti-o imbraci in oglinda cu miscari studiate
Si iti misti mandra din incondeiatele sprancene ale timiditatii.
In glasul tau tremura alte cuvinte. In carnea mea cresc imperturbabili alti dinti
Eu...****
Imi exersam plonjonul in soare de pe puntea
Aceleiasi intrebari
Tu...*****
Repeti cuvintele care te ard ca sa-ti
Dezmierzi obisnuinta.
Tu ti-ai intins prima salasul. Eu am asteptat asfintitul
Subtire, ca si clipa in care sa-mi abadonez sarutul.
* tonul sa fie infierbantat pentru ca, in fond, o dezbraci in
timp ce spui textul
**ii scoti bluza
***ii scoti pantalonii
****ii scoti sutienul
*****si chilotii
(evident scenariul poate fi rescris in functie de cum e imbracata)
Pasul treisprezece: textul pentru o despartire eleganta
Daca v-ati hotarat sa o rupeti cu femeia prea romantioasa si vreti sa o faceti
elegant, va ofer un text care sa va ajute. Se numeste La revedere, lebada si
acopera foarte bine adevaratul motivul pentru care renuntati la ea; il plaseaza
intr-o nebuloasa numai buna pentru a va pastra in amintirea ei o imagine frumoasa
si pentru a-i proteja orgoliul. In plus, daca alegeti aceasta cale si vi se
pare ca ati facut o greseala renuntand la compania ei, exista sanse destul de
mari de a o recuceri.
La revedere, lebada*
La revedere, lebada! Cu raul sa te duci, surazand
Catre alte tarmuri de mare. Iti asez intre pene
Flori proaspat taiate si apoi vreau o clipa sa dorm
In locul unde visul se izbeste de propria-i realitate.
Am crezut ca un glont de plumb ne-a lovit precis,
Ca vom scutura caruntul par al neobositului prezent,
Obraz langa obraz, imbatati de un viitor cu limbi stralucitoare.
Ridica-te sa vezi cum urla cainii la cei 8 crini fantomatici!
La revedere, lebada. Si nu mai privi la curcubeul
Care ne-a gasit. Nu-i decat o presimtire a ploii generoase
Cu doua barci ce cauta sa fie privite inainte de a se scufunda linistite.
Nu plange nimeni aici. Nimeni nu canta-n ungher.
Nu s-au mai plantat castani. Nici spuma de ciugulit.
Numele tau secret s-a rostogolit pe plaje cu lucruri parasite.
Primeste-acest vals al tristetii cu gura inchisa
Si lasa ceasurile si zapada sa-ti rataceasca prin inima.
La revedere, lebada! Cu raul sa te duci, surazand
Catre alte tarmuri de mare. Iti asez intre pene
Flori proaspat taiate si apoi vreau o clipa sa dorm
In locul unde visul se izbeste de propria-i realitate.
*interpretarea trebuie dusa intr-un descrescendo continuu, din ce in ce mai incet si mai neclar; si multa tristete; figura de suferind.
E-mail: revista_tiuk@yahoo.com |