floribundaVeronica D. NICULESCU Tricky la Bucureşti, cu un bis cît un nou concert
|
Cu şoapte în beznă, lumini îndreptate aproape în aceeaşi măsură spre public cît şi spre artist, neaşteptate accesorii populare româneşti şi un bis la fel de lung cît spectacolul în sine, concertul Tricky de la Bucureşti (26 noiembrie) n-a semănat cu nimic din ce-am văzut înainte. De la începutul timid pînă la finalul apoteotic (şi apocaliptic), cînd zeci de spectatori au urcat pe scenă, fiind îndemnaţi şi ajutaţi chiar de Tricky – Adrian Thaws, idolul alături de care au dansat pe prelungirile celui din urmă cîntec, la nesfîrşit, hipnotizaţi... Mărturisesc, cele mai multe concerte le-am savurat în aer liber, în Piaţa Mare a Sibiului, pe stadioane sau la Sziget, astfel încît mi s-a părut puţin ciudat cînd am cumpărat de pe internet biletul pentru concertul Tricky: la Sala Palatului, cu loc pe scaun. Mi-a fost greu să-mi imaginez cum va fi. Şi-a fost de neimaginat. Sala uriaşă s-a umplut nu de la bun început, ci în timp ce cîntau cei de la trupa românească Bumbapa. Piesele lor, excelente, au fost bruiate astfel de cei care îşi căutau locurile pe întuneric. În pauza dintre trupe îi puteai vedea printre spectatori pe Berti Barbera, pe cei de la Şuie Paparude sau pe Andreea Raicu. Publicul, alcătuit din oameni de toate vîrstele, de la puşti de 12-13 ani, pînă la venerabile doamne cu păr alb, care nu aveau să se sfiască să se clatine cu pasiune pe ritmurile lui Tricky. Lucrurile s-au schimbat mult după bis, cînd Tricky a apărut cu o mască populară pe faţă, iar bisul avea să dureze de fapt cît încă un concert. În tot acest timp, publicul a stat în picioare, convins că fiecare piesă e cea din urmă. Şi urmau altele, şi altele, într-o desfăşurare explozivă. Tricky, cu tot stilul lui şoptit, cu toate retragerile sale timide în cochilia întunericului din spatele scenei – el şi Francesca au cîntat alternînd rolurile de solişti, uneori cîntînd în beznă sau cu spatele la public, ca păsările din colivii, nepăsătoare că le ascultă cineva -, e un adevărat vulcan de energie care ştie, în note şi gesturi subtile, să manevreze cu precizie emoţiile publicului, pe care şi-l îngenunchează de îndată, cu blîndeţe, ca într-o relaţie stăpîn-sclav în care ambele părţi sînt fericite. Cîntăreţul s-a simţit excelent la Bucureşti, iar dovada a fost acea prelungire pe care n-am mai întîlnit-o la vreun concert. Foto: Veronica D. Niculescu |
Redactia: Mihail Vakulovski, Alexandru Vakulovski, Carmina Trambitas |